Ganterud Solutions AB är ett produktbolag som utvecklar och säljer innovativa lyftprodukter.
Då företaget önskade öka lönsamhet och värdet i bolaget kontaktades Invencon, där kunden ville uppdatera befintlig produkt till en högre prestanda med bättre marginalstruktur för alla parter.
Vi insisterade på att först utföra en förstudie med en noga utförd kundbehovsstudie, identifierade USP’er, prissättningsstrategi samt att hitta en tydlig marknadspositionering.
Projektet inleddes med Invencons framtunga process, där folk som är anställda för att tänka brett tänkte brett, för att sedan genom nedkokning fokusera på unikitet, bästa prislapp samt plats på marknaden.
Resultatet av förstudien pekade mot en uppdaterad produktportfölj i form av en ny innovativ produkt med internationell slagkaft som kunde skalas i flera storlekar med bättre marginalstruktur. Marknadspositionen var given och den tekniska specen gick lätt att ta fram med en grundlig marknadsanalys som bas.
Ett år senare stod en ny produkt färdig, levererad av projektledare, mekanikkonstruktörer, beräknare och elektronikkonstruktörer anställda av Invencon. Produkten finns nu på marknaden med mycket nöjda användare. Mål uppnått, nu utvecklar vi fler storleksvarianter.
Montering byggelement
30% tidsbesparing
Montering betongelement
50% tidsbesparing
Montering trappor
50% tidsbesparing
Balkonginstallation
15% tidsbesparing